کرم مناسب پوست من چیست؟

کرم مناسب پوست من چیست؟

خانه / تازه های سلامت / کرم مناسب پوست من چیست؟

به دلیل اهمیتی که مرطوب بودن پوست دارد باید همیشه به این نکته توجه خاص داشت. فرقی ندارد چه شما پوستی چرب دارید و چه خشک رطوبت و آبرسانی به پوست نباید فراموش شود زیرا کم شمردن این موضوع سبب دهیدراته شدن پوست و پیرو آن مشکلاتی مانند ایجاد منافذ باز، کدری پوست ، شوره پوست و چروک های زیاد روی صورت می شود. فقط باید همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که نوع پوست خود را بشناسید و از کرم ها، لوسیون ها یا سرم های مخصوص پوست خود استفاده کنید زیرا استفاده اشتباه از یک کرم مخصوصا کرم های درمانی می تواند مشکلات صورت را دو چندان کند .

مطالب مرتبط: درمان جوش چرکی

آنچه خواهید خواند:

پوست خشک:

یزی که با شنیدناین کلمه به ذهن هر کدام از ما خطور میکند پوستی پر از پوسته و شوره است. گذشته از این مورد آزار دهنده، اگر به پوست خشک رسیدگی نشود در مدت زمان کمی چروک های زیادی مخصوصا اطراف چشم ها جا خوش می کنند و از بین بردن این چروک ها صدها برابر سخت از پیشگیری از ایجاد آن هاست.

در مرحله اول باید بدانید که اگر شما به صورت حاد دچار خشکی پوست هستید حتما به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا با درمان های کلینیکال مانند هیدرودرمی، فیشیال، تجویز دارو و …این مشکل شما را بهبود ببخشد و در ادامه با استفاده از کرم های مناسب این نتیجه را حفظ کنید.

اهمیت آب برای پوست: چرا پوست کم آب می شود؟

افرادی که پوست خشکی دارند در طول روز از کرم های مرطوب کننده که حاوی SPF و PA استفاده کنند و هنگام شب هم حتما پوست خود را جهت جلوگیری از چروک با کرم شب مرطوب کنند.

وضعیت پوست خشک معمولا در همای سرد بدتر هم می شود پس در فصل زمستان بیشتر مراقب پوست خشک خود باشید.

پوست چرب:

این تصور که پوست های چرب نیاز به مرطوب کننده ندارند کاملا اشتباه است. گاهی نیز پوست چرب به دلیل کم آبی با پوست خشک اشتباه گرفته می شود و با درمان ها و کرم های نا مناسب سبب ایجاد مشکل در پوست می شود به خاطر همین موضوع است که بار دیگر تاکید می کنیم که قبل از استفاده از هر محصولی یا انجام کاری بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

پوست های چرب بهتر است از کرم های رطوبت رسان فاقد چربی با به اصطلاح oil free و یا از کرم جوانسازی پوست استفاده کنند چه بهتر که این کرم ها حاوی SPF هم باشد و پوست را در برابر خورشید محافظت کند.

برای از بین بردن چربی بیش از حد پوست در کلینیک های زیبایی درمان های مفید زیادی وجود دارد برای مثال RF فرکشنال

RF فرکشنال علاوه بر بالانس چربی پوست ، منافذ بازی که معمولا در پوست های چرب ایجاد می شود را هم از بین می برد و علاوه بر همه این ها نوعی واکسن جوانسازی پوست برای پوست به حساب می آید که از چروک های ریز صورت جلوگیری میکند .

آیا می دانید: درمان جوش صورت با دارو

پوست مختلط:

پوست های مختلط مشکلی که اکثر نژاد ایرانی با آن رو به رو هستیم داشتن پوستی چرب در قسمت رو بینی پیشنای و چانه است و پوستی خشک روی گونه ها . بهترین پیشنهاد برای این نوع از پوست ها استفاده از کرم ها های مناسب روی هر قسمت است یعنی کرم های روغنی روی گونه ها استفاده شود و کرم های OIL FREE روی قسمت چرب صورت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان