ماسک فوری برای شادابی صورت

ماسک فوری برای شادابی صورت

خانه / تازه های سلامت / ماسک فوری برای شادابی صورت


در این مقاله قصد داریم تا در مورد ماسک فوری برای شادابی صورت صحبت کنیم. حالا شاید سوالی که پیش میاد این باشه که چرا اینقدر پوستمون نیاز به رسیدگی داره؟ چرا باید ماسک استفاده کنیم؟

ماسک فوری برای شادابی صورت


استفاده از ماسک تاثیر خیلی زیاد روی پوست داره. البته معمولا عملکرد ماسک ها به صورت فوری نیست مگر اینکه ماسک مواد تقویتی خاصی داشته باشه. به نظرم بهتر اینجا دو دسته از ماسک ها رو معرفی کنیم و میزان سرعت اثر گذاری اون ها رو بررسی کنیم.برای شادابی پوست ازماسک آلوورا برای روشن شدن پوست نیز استفاده میکنند.


ماسک های طبیعی و یا همون گیاهی


ماسک های طبیعی معمولا از گیاه ها درست میشه. انواع و اقسام خیلی مختلف و متفاوتی هم داره. اصلا شما محدودیتی در استفاده کردن از اون ها ندارین. تعداد دفعاتی هم که میتونین استفاده کنین، بستگی به خودتون داره.

خیلی زیاد هم دربارشون حتما شنیدین مثل ماسک خیار، ماسک آلوورا و یا هر گیاهی که وجود داره حتما ماسک اون هم هست. از حق نگذریم ماسک هایی هستن که خیلی کم عوارض و یا اصلا بی عوارض هستن.

ولی خوب اثرگذاریشون کنده. علتش هم اینه که مواد تقویتی داخلشون هست و اونقدری زیاد نیس که شما با چند بار استفاده صورتتون شفاف و بی نقص بشه. برای همین هم ماسک فوری برای شادابی صورت به حساب نمیان.


ماسک های مصنوعی و یا تقویتی

ماسک های مصنوعی و یا همون ماسک های سنتزی معمولا از مواد شیمیایی درست شدن. خیلی هاشون ادعا میکنن که طبیعی هستن ولی قطعا مواد شیمیایی هم داخلشون وجود داره و چیزی به اسم ماسک سنتزی صد در صد طبیعی اصلا نداریم.

یکی از ویژگی های خیلی خوبشون اینه که تاثیر سریع در تقویت پوست دارن و میتونیم بگیم به عنوان ماسک فوری برای شادابی صورت گزینه خوبین. ولی به هر حال مواد شیمیایی داخلشون وجود داره و یکی اینکه ممکنه عوارض داشته باشن و دوم نمیشه زیاد ازشون استفاده کرد.

مطالب مرتبط: درمان خانگی زیبایی صورت


ماسک برای شادابی پوست صورت

ماسک برای شادابی پوست صورت

ماسک به دلیل اینکه مواد تقویتی داخلشون هست هم باعث تقویت سلول های پوستی میشن و هم اون ها رو پاکسازی میکنن. پاکسازی و تقویت سلول ها باعث میشه اون ها به طرف جوان شدن و یا همون شاداب شدن برن.

بیشتر بدانید: سفت شدن پوست صورت طب سنتی

ماسک های گیاهی و یا طبیعی با یک روند آهسته تری روی سلول ها تاثیر میگذارن ولی خوبیشون به اینه که تاثیراتشون عمیق تره و نواقص پوستی رو بهتر رفع میکنن.

با این حال اگه قصد دارین مهمانی و یا جایی برین و نیازمند رسیدگی سریع به پوستتون هستین، نمیتونین روی ماسک های طبیعی زیاد حساب باز کنین. بهترین راه حل اینه که ماسک های سنتزی رو استفاده کنین، چون این ها ماسک فوری برای شادابی صورت و اثرگذاریشون خیلی زیاد تره


ماسک برای شادابی و شفافیت پوست


ماسک فوری برای شادابی صورت : برای اینکه پوست شاداب و شفافی داشته باشین، باید بهش رسیدگی کنین. اینکه در کنار سبک زندگی غلطی که دارین، برنامه ای هم برای رسیدگی به پوستتون نداشته باشین، فقط باعث میشه پوستتون زود بره به سمت پیری و زیبایی شو از دست بده.

یکی از راه حل های خیلی خوب و در دسترس استفاده ی پیوسته از ماسک های صورته. علت اینکه ماسک خیلی پیشنهاد میشه اینکه هم پوستتون رو تمیز و خالی از آرایش و مواد اضافه میکنه و هم به ویتامین ها و مواد مغذی که داره سلول ها رو تقویت می کنه.

زمانی که این دو تا کار با هم روی سلول ها انجام بشه باعث تقویت و شادابی سلول ها میشه و در نتیجه پوست رو شفاف تر نشون میده.


ماسک ماست برای روشن شدن پوست

ماست به دلیل خاصیت شبه دترجنتی که داره، خیلی سریع و خوب میتونه باعث تمیزی و پاکسازی صورت بشه. دقیقا برای به همین دلیله که در ترکیب اکثر ماسک ها ماست هم استفاده میشه.

ماست هم دارای ترکیبات پروتئینیه و هم به خاطر داشتن چربی میتونه خشکی پوست رو از بین ببره. ماست ها بیشتر خاصیت اسیدی دارن و به همین دلیل خاصیت پاک کنندگی خوبی برای مواد زائد پوستی دارن.

یه جورایی میتونیم بگیم ماسک ماست خودش به تنهایی همه ویژگی های یک ماسک رو داره. هم مواد تقویتی داخل این ماسک وجود داره و هم خاصیت پاک کنندگی و خوبی داره. بنابراین اگر یه زمانی نیاز به یک ماسک فوری برای شادابی صورت تون بودین ماست میتونه گزینه خوب و در دسترسی باشه.


ماسک برای صاف شدن پوست صورت

ماسک برای صاف شدن پوست صورت


در ابتدا بهتره بگیم که یه صورت صاف چه ویژگی هایی داره. طبیعتا صورت هایی که صاف هستن، نواقصی مثل لک و آکنه خیلی کم داخل این صورت هاست. جوش های چرکی و چربی در این صورت ها وجود نداره.

معمولا صورت های صاف شفاف هم هستن همین شفاف بودن باعث میشه خیلی زیبا تر به نظر برسن. اما یکی از ویژگی های خیل مهمه صورت های صاف اینه که تمیز هستن. یعنی اینکه شما مواد اضافی روی این صورت ها نمی بینین.

پس برای اینکه بتونیم این ویژگی ها رو در صورت خودمون ایجاد کنیم، بهترین راه حل استفاده از موادی است که بتونه روزانه برای صورتمون پاکسازی انجام بده. یکی از این روش های موثر و کاربردی، استفاده از ماسک برای صورته.

اگر استفاده از ماسک برای صورت روزانه باشه، به علت اینکه پاکسازی صورت روزانه انجام میشه تاثیر خیلی زیادی در صاف شدن پوست صورت داره.


ماسک فوری برای شادابی و سفیدکننده گی صورت


به طور کلی زمانی که پوست صورت از لکه ها و رنگ های اضافی که در اثر وجود مواد اضافی روی پوست صورت به وجود اومدن، پاک میشه. رنگ تیره صورت از بین میره و به اصطلاح صورت سفید میشه.

معمولا مکانیسم عمل ماسک های سفید کننده صورت بر اساس تاثیر بر کاهش تولید رنگ دانه هاست. بعضی از رنگ دانه های در پوست صورت به خاطر وجود مواد اضافی و زائد به وجود میان و زمانی که تعداد این لکه ها زیاد میشه پوست میره به سمت تیرگی.

پس یکی از مهم ترین کاربرد ماسک های صورت اینه که پوست رو از مواد زائد پاک کنن تا این مواد زائد داخل پوست به رنگ دانه تبدیل نشن.


بهترین روش برای شادابی پوست صورت

بهترین روش برای شادابی پوست صورت


روش های مختلفی برای پاکسازی و شادابی پوست صورت وجود داره. بین این روش ها استفاده از مواد گیاهی به دلیل اینکه بی عوارض و در دسترس تر هستن امروزه خیلی مورد توجه قرار گرفتن.

استفاده از مواد سنتزی شاید در خیلی موارد به دلیل اینکه تاثیرات سریع بهتری داره برای ما نتیجه بخش تر باشه، اما توجه به این نکته ضروریه که استفاده از این ماسک ها به دلیل وجود مواد شیمیایی عوارض خودش رو داره و نیاد زیاد ازشون استفاده کرد.


ماسک فوری برای رفع جوش و شادابی صورت


با توجه به مطالب گفته شده استفاده از ماسک ها به دلیل اینکه باعث پاکسازی و تقویت سلول های پوستی میشه تا حد زیادی می تونه جوش های و لک های پوستی رو از بین ببره. تقویت پوست باعث میشه، سلول های پوستی توانایی قبلی خودشون رو بدست بیارین و یا به اصطلاح جوان بشن و بتونن نواقص خودشون رو رفع کنن.


خلاصه نکات مقاله

استفاده از ماسک فوری برای شادابی صورت امروزه دارای کاربرد های فراوانیه. البته ماسک های گیاهی به دلیل اینکه مواد تقویتی کمتری دارن، ماسک فوری به حساب نمیان و این ماسک ها عوارض کمتری دارن و خیلی در دسترسن.

ماسک های سنتزی معمولا ماسک فوری برای شادابی صورت محسوب میشن که دلیل میزان بالای مواد تقویتی خیلی سریع می تونن پوست رو احیاء کنن.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان