تزریق ژل بینی

تزریق ژل بینی

خانه / تازه های سلامت / تزریق ژل بینی

در گذشته اگر قصد کوچک کردن فرم دادن به بینی را داشتید گزینه ای جز عمل جراحی پیش روی شما نبود اما با ظهور پرکننده ها (فیلرها)، انجام این کار در کمتر از 10 دقیقه برای شما میسر شده است.

در واقع تزریق ژل بینی یک روش غیر جراحی محسوب می شود که به کمک آن می توانید به رفع ایرادات بینی بپردازید. در این روش بوسیله ژل (فیلر)هایی بر پایه هیالورونیک اسید می توان انحنا، برآمدگی ها و فرورفتگی های بینی را اصلاح کرد که باعث میشود بینی صاف و خوش فرم به نظر برسد.

همانطور که گفتیم روش تزریق ژل بینی یک عمل جراحی نیست و نمی تواند جایگزینی برای جراحی بینی باشد اما می تواند تعدادی از نقایصی که در آن وجود دارد مانند قوز و گودی را از طریق تزریق ژل بینی یا وارد کردن چربی تا حد زیادی اصلاح کرد. این روش معمولا به کسانی که دچار قوز کاذب هستند و یا تجربه جراحی بینی دارند و از نتیجه آن راضی نیستند توصیه می شود.

مطلب پیشنهادی : لیفت بینی با نخ

قوز کاذب چیست؟

رادیکس، بخش بالای بینی است که دقیقا در محل تقاطع پل بینی با پیشانی (درست زیر ناحیه بین دو ابرو) قرار گرفته است. قوز کاذب به وضعیتی گفته می‌شود که در آن رادیکس بینی کمتر از حد طبیعی رشد کرده و برجستگی آن کمتر از حد طبیعی است.

این ویژگی باعث می‌شود در زاویه نیم‌رخ صورت، ساختار زیر رادیکس (به سمت نوک بینی) برجسته‌تر از حد واقعی به نظر برسد که در این حالت فرد دچار قوز کاذب است. تزریق فیلر بینی میتواند این فرورفتگی را پر کند و قوز کاذب را از بین ببرد.

تزریق ژل بینی بهتر است یا جراحی؟

جراحی زیبایی بینی با تغییر در بافت و استخوان بینی، باعث تغییر و اصلاح شکل آن می شود اما به دلیل کبودی، تورم، نیاز به بیهوشی، دوران نقاهت طولانی مدت ممکن است خیلی از افراد به سراغ این روش نروند.

از طرف دیگر در روش تزریق ژل بینی ( رینوپلاستی غیرجراحی ) میتوان نواقص بینی را به صورت غیر تهاجمی و بدون ایجاد تغییر در بافت، استخوان و مخاط بینی برطرف کرد. در روش تزریق ژل بینی امکان صاف کردن بی نظمی ها و عدم تقارن وجود دارد. در یک نگاه کلی اگر بینی شما دارای مشکلات بی نظمی و ناهنجاری های خفیف در پشت و طول آن است، می توانید آن را با تزریق ژل اصلاح کنید اما اگر در تیغه و استخوان بینی دچار مشکل هستید این روش نمی تواند کمکی به شما کند و باید از روش لیفت بینی با نخ یا جراحی بینی استفاده کنید.

همچنین کسانی که پس از عمل جراحی به اصلاح در برخی نقاط بینی نیاز دارند می توانند به جای جراحی مجدد، به تزریق ژل بینی برای شکل دهی آن اقدام کنید. در واقع این روش به رفع ایرادات چون  انحراف و افتادگی کم و قوز کمک شایانی خواهد کرد و باعث برگرداندن توازن و تعادل به چهره  شما خواهد شد.

تجربه تزریق ژل بینی در کلینیک آرمان الهیه

اگر این روش نظر شما را جلب کرده و برای انجام آن مشتاقید، به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

فرم ثبت درخواست مشاوره

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)    

نمونه تزریق ژل بینی

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که گفتیم تزریق فیلر بینی بهترین انتخاب برای کسانی است که دچار قوز کاذب بینی هستند که بدون جراحی و هزینه بسیار زیاد فرم بینی خودرا تغییر دهند همچنین اگر به دنبال نتیجه طبیعی هستید این روش مناسب شما خواهد بود. دیگر کاندیداها و افراد واجد شرایط برای تزریق فیلر بینی:

عوارض جانبی تزریق ژل بینی

بسیاری افراد از انجام این روش بدلیل عوارض آن از جمله نکروز بینی هراس دارند. اما باید بگوییم بدلیل انجام بسیار زیاد این تکنیک و همچنین تجربه ی کافی پزشک احتمال بروز این مشکل را به صفر رسانده ایم و حتی درصورت بروز آن براحتی این مشکل را میتوانیم حل کنیم و جای هیچ نگرانی نیست.

تورم ، کبودی ، خونریزی از عوارض شایع پس از تزریق ژل بینی می باشد که تقریبا اجتناب ناپذیر هستند و بدلیل مکانیسم خاص بدن، فعالیت ها و خوراکی های مصرف شده ایجاد می شوند که با انجام برخی مراقبت ها در حداقل زمان از بین خواهند رفت.

ماندگاری ژل بینی

تزریق ژل هیالورونیک اسید بینی از آنجایی که قابل جذب هستند، دائمی نیست و با توجه به نوع و مقدار ژل، تکنیک مورد استفاده پزشک و شرایط بدن زیباجو، ماندگاری ژل معمولا 3 تا 6 ماه است. اما اگر به دنبال دائمی شدن آثار فیلر خود هستید، بهتر است تزریق ژل را تکرار کنید.

با هربار تزریق حدودا بیست درصد از آن به بافت طبیعی، کلاژن و فیبر تبدیل می شود و پس از 3 تا 6 بار تکرار، نتایج آن بیش از هشتاد درصد دائمی خواهد شد. همچنین نوشیدن آب کافی، حفاظت پوست در برابر گرما، مصرف برخی ویتامین‌ها پس از تزریق ژل بینی می‌توانند باعث افزایش خاصیت پرکنندگی ژل و ماندگاری آن شود.

اگر از نتیجه تزریق ژل بینی راضی نباشیم، چه باید کرد؟

گاهی اوقات ممکن است از نتیجه ژل بینی خود راضی نباشید و به دنبال راهی برای از بین بردن اثرات آن باشید؛ اگر ژل تزریق شده برپایه ی هیالورونیک اسید باشد می‌توانید چند ماه صبر کنید تا به حالت اول بازگردد.

یکی از مزایای ژل‌های جدید که برپایه ی هیالورونیک اسید هستند این است که موقت هستند و در عرض چند ماه جذب می ‌شوند. همچنین میتوانید با مراجعه به پزشک متخصص ژل تزریق شده را از بین ببرید.

برای این کار آنزیمی به نام هیالاز تزریق می شود که مولکول‌های هیالورونیک اسید را تجزیه می کند و با سرعت بخشیدن به روند جذب، کمک می کند فرم بینی بعد چند روز به شکل اول برگردد.

فرمدهی بینی با تزریق ژل

آیا با تزریق ژل بینی احتمال عفونت وجود دارد؟

اگر تزریق ژل بینی در محیطی تمیز و استریل انجام شود احتمال عفونت تقریبا صفر است. به همین دلیل باید به مراکز و مطب های معتبر و استاندارد مراجعه کنید تا تا مطمئن باشید از وسایل استریل و یکبار مصرف استفاده میشود.

هزینه تزریق ژل بینی

هزینه تزریق ژل بینی به عواملی چون برند ژل، مقدار ژل مورد نیاز، میزان ماندگاری و… بستگی خواهد داشت که پس از جلسه مشاوره و بررسی نیازهای شما، توسط پزشک تعیین خواهد شد.

فیلر بینی بهتر است یا نخ؟

در روش لیفت بینی با نخ، با استفاده از نخ های لیفت قابل جذب، بینی به سمت بالا کشیده میشود. هر دو روش، غیرتهاجمی و بدون عارضه هستند. پزشک با بررسی بینی، نیاز و خواسته های شما مناسب ترین روش را پیشنهاد میدهد و حتی ممکن است برای دستیابی به نتیجه ای مطلوب تر هردو روش را به شکل تلفیقی باهم انجام دهد.  

مراقبت های بعد از تزریق ژل بینی

1-تا 24 ساعت حمام نرفته و از مصرف مواد آرایشی و شوینده بپرهیزید.

2-سه تا پنج روز اول از لمس و دستکاری محل تزریق خودداری کنید.

3-از مصرف غذاهای ادویه دار (خصوصاً فلفل)، نمک، سوسیس، کالباس و غذاهای حساسیت زا (مانند بادمجان و خوراکی های قرمز رنگ مثل گوجه و توت فرنگی و …) خودداری نمائید زیرا این غذاها باعث ایجاد تورم و التهاب می شوند البته مصرف نمک و غذاهای شور هم باعث ایجاد تورم می شود.

4-در صورت ایجاد ورم جای هیچ گونه نگرانی نیست و این دلیلی بر ایجاد عفونت نمی باشد. هر گونه ورم نهایتاً طی چند روز رفع می شود که استفاده از کیسه ی یخ به آن کمک میکند. در صورت خارش از آنتی هیستامین استفاده کنید.

5-برای پیشگیری از کبودی در 24 ساعت اولیه از کمپرس سرد، آناناس و قرص ویتامین سی و قرص آناهیل استفاده شود.

6-امکان حساسیت به ژل در کمتر از 1 درصد افراد وجود دارد و امری اجتناب ناپذیر است.که در صورت بروز آن با پزشک خود در تماس باشید تا با درمان اختصاصی به رفع آن کمک شود. معمولا استفاده از داروی ضد حساسیت توصیه میشود.

7-از زدن عینکی های سنگین تا ۱ ماه بپرهیزید و دراین یک ماه روی تیغه ی بینی فشار نیاورید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 3.7]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

سوالات متداول

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان