چربی مفید برای پوست

چربی مفید برای پوست

خانه / تازه های سلامت / چربی مفید برای پوست

چربی پوست

 

کلسترول که نوعی چربی در بدن است به دو نوع خوب و بد تقسیم می شود کلسترول خوب همان HDL نام دارد و کلسترول بد LDL نامیده می شود.

چیزی که باعث ایجاد بیماری های قلبی می شود ال دی ال است .

کمبود اچ دی ال روی پوست شما تاثیرات منفی می گذارد . وجود چربی مفید در وعده غذایی شما برای سلامت پوست و بدنتان اهمیت دارد. افزون  بر آن، به دلیل اینکه  افرادی که سعی در خیلی لاغرشدن و رژیم های سخت دارند،بسیاری از مواد مغذی و آبدار را در طول روز استفاده نمی کنند، کم آبی بدن در این افراد شایع است. زمانی که دچار کم آبی بدن هستید، بدنتان آب را از سطح پوستتان جذب و به قسمت های حیاتی بدن انتقال می دهد. در نتیجه این موضوع پوست شما خشک و دچار لک می شود.

با مصرف چه مواد غذایی سطح HDL بدن به میزان نرمال می رسد؟

آواکادو

روغن زیتون

ماهی

مغزهای خوراکی

مواد غذایی دارای فیبر

مکمل نیاسین

 

چربی مفید پوست
چربی مفید پوست

مصرف دوز بالای مکمل امگا 3 به منظور به تعادل رسیدن HDL و بدون نسخه و تجویز پزشک می تواند خطراتی داشته باشد و علاوه بر عوارض جانبی احتمال جذب ویتامین A , E, k را کاهش دهد. بنابراین اگر در ازمایش خود سطح پایین تر از نرمال HDL را دیدید به یک پزشک متخصص داخلی مراجعه کنید تا تجویز لازم را برای شما انجام دهد و هیچ گاه این موضوع را کم اهمیت جلوه ندهید چون علاوه بر مشکلات ظاهری و پوستی که در بالا ذکر شد کمبود HDL یا همان کلسترول مفید پوست می تواند عوارضی دیگری مانند ضعف اعصاب، استخوان های شکننده، ماهیچه های ضعیف، و سطح انرژی پایین را ایجاد کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان