آیا همیشه احساس خستگی می کنید؟

آیا همیشه احساس خستگی می کنید؟

خانه / تازه های سلامت / آیا همیشه احساس خستگی می کنید؟

احساس خستگی مداوم پدیده ای است که از زندگی مدرن ناشی شده است. در جوامع پیشرفته امروزی، افراد مختلفی دچار آن می شوند.

آنچه بین پزشکان به بیماری حومه نشینان شهرت پیدا کرده چیست؟

در اینجا منظور از حومه نشین شخصی است که در حومه ی شهر سکنی گزیده ولی در مرکز شهر کار می کند. او مجموعاً حداقل دو تا سه ساعت برای رفت و برگشت صرف می کند؛ به علاوه معمولاً گرفتار راه بندان هم می شود و از این طریق اعصابش ناراحت می شود.

او نسبت به همکاران خود یک ساعت زودتر از منزل خارج می شود و یک ساعت دیرتر می رسد. بنابراین دچار احساس خستگی مداومی است که به آن بیماری حومه نشینان گفته می شود. این خستگی می تواند در درازمدت منجر به حمله ی قلبی یا زخم معده شود. اهمیت آن نیز به همین جهت است.

برای برطرف کردن احساس خستگی چه کنیم؟

باید از یک برنامه روزانه منظم تر پیروی کرد. این کار، هم ساده تر و هم مؤثرتر است تا استفاده از دارو فردی که دچار چنین عارضه ای است باید شب زودتر به بستر برود تا حداقل هشت ساعت بخوابد و تا حدی جبران انرژی از دست رفته خود را بنماید.

همچنین برنامه ی غذایی خود را به گونه ای تنظیم کند که صبحانه ای مفصل و مقوی، نهاری سبک و در عین حال انرژی زا در محل کار و شامی مغذی میل کند. صبحانه مقوی پیشاپیش جبران کالری هایی را می کند که فرد در آخر روز، هنگامی که خسته است، می سوزاند.

نهار سبک برای این است که فرد بتواند پس از صرف آن به کار خود ادامه دهد و احساس خستگی و سنگینی نکند و شام مغذی از این جهت است که فرد تنها در آن ساعت از روز است که وقت کافی برای خوردن غذا دارد و در جویدن عجله نمی کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان