جوانسازی پوست با لیزر

جوانسازی پوست با لیزر

خانه / تازه های سلامت / جوانسازی پوست با لیزر

همه ما انسان ها طرفدار زیبایی هستیم. یکی ازحساس ترین و مهمترین قسمت بدن ما انسانها پوست است. با گذشت زمان و بالا رفتن سن تغییرات زیادی در ظاهر پوست ما اتفاق میوفتد، البته گاهی اوقات حوادثی مانند سوختگی با آتش یا مواد اسیدی و حساسیت باعث تغییرات نامناسبی بر روی ظاهر پوست ما میشه. برای از بین بردن این تغییرات و جوانسازی پوست صورت با لیزر این مقاله رو تا انتها بخونین.

 روش های جوانسازی پوست صورت با لیزر

در بسیاری موارد میشه با استفاده از کرم ها و پوشش های مناسب این تغییرات رو برطرف کرد، اما اگه صدمه ای که به پوست رسیده باشه با هیچکدام از این کارها رفع نشه و ظاهری آزار دهنده برای فرد ایجاد کند چه باید کرد؟ در حال حاضر روش های متفاوتی برای درمان وجود داره که یکی از معتبرترین این روش ها جراحی پوست با لیزر و جوانسازی سریع هست.

جوانسازی پوست با لیزر یکی از روش های محبوب در جراحی های زیبایی پوست هست. دلیل اینکه جراحی با لیزر بیشتر از موارد دیگر پیشنهاد میشه اینست که نتیجه ای که افراد از طریق درمان با لیزر میگیرند طولانی تر از روش های دیگر است.

همچنین دقت و حساسیتی که در عمل لیزر انجام میشه بسیار زیاده. در واقع درمان مشکلات پوستی با لیزر بخش وسیعی از مشکلات پوست رو شامل میشهو هزینه انجام اون به نسبت بقیه روش ها مقرون به صرفه تره. چون شما در چند جلسه میتونید به نتایجی که ماها و سال ها با دارو و کرم های متعدد دنبال میکردید دست پیدا کنید.

جوانسازی پوست اعضای بدن با لیزر

جوانسازی پوست اعضای بدن با لیزر

جوانسازی پوست با لیزر فقط مخصوص جوانسازی پوست صورت نیست، از آنجا که سراسر بدن ما انسان ها از پوشش پوست تشکیل شده. هر عضو یا بخشی که نیاز به ترمیم و جوانسازی داشته باشه میتونه با در نظر گرفتن وضعیت و شرایط بخشی از پوست که نیاز به ترمیم داره جوانسازی پوست با لیزر رو انجام بده. همچنین لیزر فرکشنال نیز در این زمینه استفده میشود.

 چگونه مشکلات پوستی با جوانسازی پوست با لیزر برطرف میشه

با افزایش سن، سلول های پوست توانایی خود رو برای تولید کلاژن یکی از مهمترین ترکیبات موجود در پوست که کار جوان ماندن سلول ها و زیبایی ظاهری پوست رو رهبری میکنه از دست میده.

پرتوهایی که در روش جوانسازی پوست با لیزر جوان سازی استفاده میشه سلول های کهنه و خراب رو از بین میبرند و سلول های جدید به تولید کلاژن و تشکیل لایه جدید پوست میکنه. کاربرد لیزر جوانسازی رو میشهیم به صورت موارد زیر خلاصه کنیم:

  1. صاف شدن و بهتر شدن حالت پوست با برطرف شدن خطوط ظریف و چین و چروک صورت با جوانسازی پوست با لیزر
  2. سفت تر شدن پوست صورت
  3. محو شدن ترک های بارداری با استفاده از جوانسازی پوست با لیزر
  4. ناپدید شدن جای خال و جوش های قدیمی در درمان با جوانسازی پوست با لیزر
  5. افزایش شادابی و رفع آسیب های پوست برای مدت طولانی به نسبت روش های دیگر درمان پوست.
  6. انجام عمل های زیبایی و ترمیم واژن توسط جوانسازی پوست با لیزر

 اما برای انجام اینکار ابتدا باید نکات مهمی رو درنظر بگیریم تا بهترین جواب رو از انجام کار با لیزر بدست بیاریم. در ابتدا به معرفی چند عامل مهم که باعث تغییرات پوستی میشه اشاره میکنیم:

مهمترین عوامل تغییرات پوستی عبارتند از:

  1. اشعه ماوراء بنفش خورشید که گاهی باعث آفتاب سوختگی های شدید میشه
  2. مصرف سیگار، مواد مخدر و الکل
  3. تغذیه ناسالم
  4. بی تحرکی و اضافه وزن
  5. استفاده زیاد از شوینده های قلیایی مانند صابون
  6. سوز و سرمای زیاد
  7. بیماری های عفونی و قارچی
  8. نداشتن خواب کافی
  9. استرس و تنش های عصبی

تمام این موارد میتونه بر روی کیفیت بافت های پوست تاثیرات مخربی داشته باشه وباعث افتادگی و چین و چروک های نامناسب در پوست شود.

جوانسازی پوست صورت با لیزر به چه افرادی پیشنهاد میشه

جوانسازی پوست صورت با لیزر برای افرادی توصیه میشهکه دارای یکی از مشکلات پوستی زیر میباشند توصیه میشه:

  1. برای رفع چین و چروک صورت و دور چشم
  2. برطرف کردن شلی و افتادگی پوست
  3. برطرف کردن جای جوش و آکنه
  4. جوانسازی و زیبا سازی اطراف چشم، زیر چشم، پیشانی و دهان
  5. از بین بردن جای جوش، آکنه و آبله مرغان
  6. برگردوندن حالت طبیعی به پوستی که مورد جراحی قرار گرفته.
  7. جوانسازی دست، پوست پیر و یا پوستی که در برابر آفتاب آسیب دیده.
  8. درمان لکه های کبدی
  9. از بین بردن خال های مادرزادی
  10. رفع منافذ پوست
  11. لایه برداری از پوست
  12. از بین بردن ترک های روی شکم بعد از دوران بارداری

با شناخت یک کلینیک معتبر و مشاوره قبل از انجام کار مورد نظری که میخواهید با لیزر برای پوست شما انجام دهند میشهید یک جوانسازی پوست صورت با لیزر بی خطر و مفید رو داشته باشین.

جوان سازی پوست صورت با لیزر به بعضی افراد پیشنهاد نمیشه چون روش های ساده تری برای درمان وجود داره و یا اینکه از راهای دیگر به درمان باید بپردازند، این موارد عبارتند از :

  1. فرد پوست تیره داشته باشه که همین مورد احتمال عوارض جانبی رو در او افزایش میده.
  2. روی پوست فرد آکنه وجوش فعال باشه
  3. افرادی که پوست های خیلی حساس وظریف دارند

جراحی پوست با لیزر

 جراحی پوست با لیزر، در دنیای امروز لیزر یک روش قدرتمند و تاثیر گذار در پزشکی وزیبایی پوست به حساب میآید. روش کار لیزر به این شکل هست که انرژی لیزر به انرژی حرارتی تبدیل میشه و بر اساس میزان حرارتی که لیزر بوجود میاره، در یک منطقه خاص باعث لخته شدن و جدا شدن سلول‌های پوست میشه.

چون لیزر دقت و ظرافت زیادی در برطرف کردن مشکلات پوستی داره جراحی پوست با لیزر در بخش وسیعی از جراحی های پوست استفاده میشه. از طرف دیگر جراحی پوست با لیزر به بافتهای اطراف قسمت های مورد جراحی آسیب نمیرسونه که همین مورد یکی از امتیازات استفاده از لیزر در جراحی پوست هست.

در هنگام جراحی پوست با لیزر پزشک متخصص شما از داروهای بی حسی برای پوست شما استفاده میکنه تا در طول درمان إحساس درد نداشته باشین، همچنین برای اینکه برای چشم شما مشکلی پیش نیاید در طول درمان به شما عینک مخصوص داده میشه.

با توجه به نوع درمانی که روی پوست انجام میشه ممکن هست بعضی قسمت ها پانسمان شود، در بعضی موارد هم استفاده از ماسک به تنهایی کافی است.

انواع لیزر های مورد استفاده در جراحی پوست با لیزر شامل موارد زیر هست

انواع لیزر های مورد استفاده در جراحی پوست با لیزر شامل موارد زیر هست

1-لیزر RF

از این نوع لیزر برای جوانسازی و کشیدن پوست صورت استفاده میشه، لیزر rf با تاثیر روی تولید کلاژن و الاستین در پوست به جوانتر شدن سلول های پوست کمک میکنه.

2-لیزر کوانتا

این نمونه از لیزر برای درمان پیری پوست به صورت عمیق تری فعالیت میکنه، یعنی لیزر در عمق بیشتری از پوست به جوانسازی میپردازد. این روش برای پوست هایی که عمق چین و چروک و آسیب دیدگی در اون ها بیشتر هست استفاده میشه.

3-لیزر فوتونا

 استفاده از لیزر در این روش از داخل دهان و از روی پوست انجام میشه، در این روش از مواد تزریقی استفاده نمی کنند و از دو طول موج لیزر در چهار مرحله برای بازسازی پوست استفاده میکنند.

از مزیت های استفاده از از این روش درمانی اینست که باعث سوختگی روی سطح پوست نمیشه وهزینه درمان فقط هزینه زمانی هست که دستگاه روی پوست شما کار انجام میده.

4-لیزر فرکشنالco2

اگر جوانسازی پوست با لیزر را نمیپسندید به شما لیزر فرکشنال رو پیشنهاد میکنیم. اگه چین و چروک های صورت عمیق و گسترده باشه، بدون شک استفاده از این نوع لیزر در جراحی پوست با لیزر پیشنهاد میشه و پزشکان این نوع لیزر رو برای مشکلات خاص پوستی پیشنهاد میدن.

بعد از عمل لیزر فرکشنال از تحریک کردن قسمتی از پوست که درمان روی اون انجام گرفته تحت هر شرایطی خودداری کنید، چون ممکن هست که باعث بوجود آمدن زخم در اون قسمت شوید.

اما قبل از انجام جراحی پوست با لیزر باید چند نکته مهم مورد توجه قرار بگیره:

  1. باید پزشک متخصّص شما رو معاینه کند.
  2. میزان پیری پوست مشخص شود و روش مناسب درمان برای شما برنامه‌ریزی بشه.
  3. تمام مراحل برای آگاهی شما از روش کاری که روی پوست شما انجام میشه توضیح داده میشه.
  4. دو هفته قبل از انجام جراحی پوست با لیزر، باید از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید.
  5. نباید در قسمتی از پوست که جراحی با لیزر روی اون انجام میشه هیچ ماده آرایشی وجود داشته باشه.
  6. اون قسمت از پوست که باید جراحی شود نباید هیچ زخم یا جوشی داشته باشه.
  7. نباید هیچ عمل پلینگ یا بوتاکس روی اون قسمت از پوست که میخواهد مورد جراحی قرار بگیرد دو هفته قبل از جراحی انجام بشه، چون باعث میشه تا چند هفته بعد امکان جراحی با لیزر امکان پذیر نشود.

مراقبت قبل از لیزر جوانسازی صورت

قبل از هر عمل جراحی کارهایی انجام میشه، جراحی پوست با لیزر هم از این قانون جدا نیست.پس اگه تصمیم به استفاده از لیزر برای درمان گرفته اید باید چند مورد مهم رو رعایت کنید:

1- تمام سابقه پزشکی خود رو در اختیار پزشک یا متخصص پوست خود قرار دهید، ممکن هست به داروی خاصی حساسیت داشته باشین، یا اگه دارویی مصرف میکنید حتما این اطلاعات رو در اختیار متخصص پوست قرار بدید.

2-یک ماه قبل از شروع درمان خود از کارهایی مثل برنزه کردن خودداری کنید.

3- یک هفته قبل از شروع درمان با لیزراز مصرف مواد لایه بردار روی پوست خودداری کنید.

4- از کرم و مواد آرایشی خود فقط با نظر پزشک متخصص خود بعد از انجام لیزر استفاده کنید.

مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت

مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت،مهمترین کار بعد از انجام لیزر برروی پوست، مراقبت های کافی و لازم بعد از عمل جوانسازی پوست با لیزر هست تا نتیجه بهتری از عمل لیزر بگیریم. معمولا این مراقبت ها با توجه به شدت کاری که روی پوست انجام گرفته هست از دو روز تا دو هفته تغییر میکنه. این موارد مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت عبارتند از:

  1. شما بعد از لیزر جوانسازی صورت میشهید فعالیت های روزمره خود رو انجام دهید.
  2. تا دو روز از دست زدن ،خاراندن و قرار دادن مواد آرایشی بر روی پوست لیزر شده خودداری کنید.
  3. بر اساس دستور پزشک از کرم های ضد آفتابی که در نظر گرفته میشه برای پوست استفاده کنید.چون پوست شما بعد از عمل لیزر بسیار حساس تر از قبل میشه و روزانه 3 تا 4 بار باید از کرم ضد آفتاب روی پوست و به خصوص قسمت های لیزر استفاده کنید.
  4. از حمام آفتاب گرفتن برای مدت دو هفته خودداری کنید.
  5. قرمزی پوست جراحی شده با لیزر ممکن هست تا چند ماه ادامه داشته باشه پس حتما از پوشش و کرم های مناسب برای دوره بهبودی خود استفاده کنید.

 شستشوی پوست بعد از لیزر به چه صورت انجام میگیره

برای شستشوی پوست بعد از لیزر چند نکته مهم رو باید رعایت کرد:

  1. روی پوست لیزر شده آب داغ نریزید
  2. از صابون بچه و یا صابون گلیسیرین برای شستشوی صورت استفاده کنید
  3. بعد از شستشو، پوست لیزر شده رو با کرم های مرطوب کننده مثل آلوئه ورا بپوشانید واین کار رو تا چهار بار در روز انجام دهید.

آرایش کردن پس از عمل لیزر

یکی از مواردی که برای خانم هایی که عمل لیزر انجام میدهند بسیار مهم است، این مورد هست که آیا میشهیم آرایشی روی پوستمان داشته باشیم وقتی پوست شما با لیزر درمان میشه در واقع بخشی از سلول های پوست برداشته میشه و زخم های کوچک و بسیار ریزی بوجود میاد، استفاده از مواد آرایشی خوب شدن این زخم ها رو دچار تاخیر میکنه.

چون در طول زمان خوب شدن پوست به حالت پوسته پوسته در میاد توصیه میشه تا برطرف شدن این حالت از هیچ گونه کرم پودری استفاده نشود. البته میشهید از کرم های مرطوب کننده آلوئه ورا برای سرعت بخشیدن به خوب شدن پوست استفاده کنید. بعد از یک هفته با تشخیص پزشک متخصص میشهید در مورد استفاده از مواد آرایشی تصمیم بگیرید.

جوانسازی پوست با لیزر rf

جوانسازی پوست با لیزر rf

جوانسازی پوست با لیزر rf، در جوانسازی پوست با لیزر از لیزر به روش های متفاوتی برای درمان استفاده میشه یکی از این روش ها rf هست، در این روش از امواج رادیویی برای تحریک سلول های لایه های پوست استفاده میشه و به پوست کمک میکنه تا مراحل طبیعی بازسازی پوست رو انجام دهد.

جوانسازی پوست با لیزر rf حدود 25 سوزن استفاده میشه که این سوزن ها به طور همزمان روی پوست کار میکنند. از جوانسازی پوست با لیزر rf برای درمان ناهمواریهای روی پوست و یکدست شدن پوست استفاده میشه.

همچنین از جوانسازی پوست با لیزر rf میشه برای رفع چروک صورت، جای جوش و آفتاب سوختگی هم استفاده میشه و به لایه های سطحی پوست آسیب نمیرسه.تعداد جلساتی که برای جوانسازی پوست با لیزر rf، برای درمان پیشنهاد میشه کوتاهتر از دوره های دیگر درمان با لیزر هست. در روش درمان پوست با لیزرrf تعداد جلسات 3 تا 5 جلسه هست.

فاصله 4 تا 6 هفته بین هر جلسه با جلسه درمان دیگر در نظر گرفته میشه. در واقع این روش یکی از کوتاه مدت ترین روش های درمان هست که نتایج قابل توجهی هم داره.شما با استفاده از روش درمان با rf در زمان کوتاهتر به پوستی صاف و یکدست خواهید رسید. زمان انجام جلسات درمانی در حدود نیم ساعت است.

 چه زمانی جوانسازی پوست با لیزر rf نتیجه داده است:

شما میتونید نتیجه کار رو بعد از اولین جلسه درمان شروع ببینید و این نتایج تا ۶ ماه پس از درمان به بهتر شدن خود ادامه میده. چون این روش درمان بر روی بازسازی کلاژن اثر داره، نتایج بهبودی طولانی مدت تر و بدون محدودیت هست. برای دسترسی به نتایج بهتر و استفاده از کرم های نگهدارنده و محافظت کننده از پوست و همچنین ضد آفتاب تا یکسال توصیه میشه.

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال، یکی دیگر از روش هایی که برای درمان مشکلات پوستی پیشنهاد میشه لیزر فرکشناله. این نمونه از لیزر ها بیشتر برای درمان چین و چروک های عمیق که سطح پوست رو پوشانده هست توصیه میشه.

لیزر در این روش لایه های نازک پوست رو خیلی دقیق و بدون اینکه به قسمت های کنار اون آسیب برساند از بین میبره، در روش جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال از یک ستون نور لیزر با محدوده خیلی کم استفاده میشه.

استفاده از این روش برای افرادی که چروک های پوستی و یا حالت شل شدن پوست ندارند باعث به تاخیر افتادن پیری پوست میشه که جوانسازی پوست با دستگاه نیز از انواع آن است..

 جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال برای چه مواردی استفاده میشه:

  1. با استفاده از این روش درمانی با لیزر چروک های عمیق برطرف میشه و خطوط گردن رو میشه از بین برد.
  2. تیرگی پوست، منفذها و لکه های پوست، لکه های پیسی که روی بازو، گردن، سینه و پاها بوجود میآید با این روش کاملا درمان میشه
  3. از بین بردن خطوط عمیق دور دهان
  4. برطرف کردن جای آکنه از روی پوست صورت

هزینه جوانسازی پوست با لیزر

هزینه جوانسازی پوست با لیزر به عوامل متفاوتی از جمله نوع لیزر استفاده شده در درمان، قسمت های مختلف پوست که با لیزر درمان شده و تعداد جلساتی که شما برای درمان نیاز دارید بستگی داره. این هزینه به بخش های مختلفی تقسیم میشه که شامل موارد زیر هست:

  1. مکان و شهری که شما درآن عمل لیزر رو انجام میدهید در افزایش قیمت تاثیر داره. قیمت جوانسازی پوست با لیزر در شهرهای بزرگ بیشتر از شهرهای کوچک و شهرستان ها هست.
  2. تجربه و مهارت پزشک و کلینیکی که برای انجام امور لیزر مراجعه میکنید.
  3. نوع و مدل دستگاهی که برای عمل لیزر جوانسازی برای شما استفاده میشه.
  4. مقدار آسیب دیدگی پوست شما و مدت زمانی که هر جلسه درمانی طول میکشد.
  5. اندازه بخش آسیب دیده پوست شما
  6. هزینه های داروهای بی حسی، کرم ها و پمادهایی که قبل از عمل و بعد از اون برای درمان شما استفاده میشه.

برای مثال در جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال هزینه درمان برای فردی که میخواهد جای جوش رو درمان کند با شخصی که میخواهد جوانسازی برای پوست خود انجام دهد متفاوت است. گاهی اوقات بعضی از روش های درمانی دیگری که در کنار لیزر انجام میشه باعث افزایش هزینه میشه.

در نتیجه هزینه جوانسازی پوست با لیزر برای هر فرد متفاوت هست. بهتر هست که برنامه درمان خود رو طبق یک برنامه ریزی کامل و با مشاوره با یک متخصص پوست و زیبایی انجام بدید تا بتونید با هزینه مناسب یک عمل لیزر مناسب رو انجام بدید.

متخصص پوست و زیبایی

 عوارض جوانسازی پوست با لیزر

 این موردی طبیعی هست که بعد از هر عمل یک سری از عوارض در بدن فرد بوجود بیاید. در جوانسازی پوست با لیزر هم این عوارض خود رو نشان میده، اما همه اون ها در مدت کوتاهی برطرف میشه. بیشتر این عوارض شامل چند مورد زیر هست:

شدت درد در جراحی با لیزر به میزان بخش آسیب دیده پوست بستگی داره، پزشکان قبل از لیزر از داروهای بی حسی موضعی استفاده میکنن و اگه فرد بعد از عمل هم درد داشته باشه بعضی داروهای ضد درد رو براش تجویز میکنن.

چون یک لایه از پوست در جریان لیزر برداشته میشه،قرمزی اون قسمت طبیعی هست و یک دوره چند روزه باید طی بشه تا سلول های جدید جایگزین بشن.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان